Cristina Pastó

El Llibre d’artista és una seqüència tancada d’espais que el lector obre amb les seves mans.


Liquènic
Cristina Pastó, Sant Pol de Mar, juliol 2014

Format: 18,5 x 11 cm / 10 pàgines / paper llis de 90gr i tapes de cartolina verjurada 150gr / troquelats i impressió digital / Edició de 10 exemplars numerats i signats

Liquènic parla del líquen Graphis scripta.
Una forma primitiva d’escriptura, d’una escriptura simbòlica amb múltiples sentits, conformada per ideogrames o pictogrames que suggereixen significats a través de formes: línies rectes o ondulades que es ramifiquen, cúmuls en forma d’estrella, laberints inscrits… que creixen i s’estenen sobre la superfície de les pedres i les escorces dels arbres.


Existència exhaurida
Cristina Pastó, 2012

El llibre va col·locat obert i en posició vertical damunt d’una taca realitzada amb vinil negre i sobre un prestatge cantoner de fusta de pi de 2,5 cm de gruix.

Format:12 x 18, 5 cm / 289 pàgines / paper blanc de 80 gr / Paper, vinil i fusta / Edició de PU

Existència exhaurida parla sobre el llibre i el seu espai, a través dels materials que conformen el llibre: el paper, la tinta d’escriure i el lloc que ocupen. La lleixa cantonera, el llibre blanc obert i la taca de tinta estableixen entre ells relacions múltiples i significatives més enllà de l’escriptura.


Solcs
Cristina Pastó, Toulouse, 2011

Llibre que consta de 6 imatges: 5 linòleums i 1 fotografia reproduïts en impressió digital / Format: full de 60,5 x 42,5 cm plegat en pàgines de 21,5×15 cm / 4 plecs / paper mat d’impressió digital, 125 gr / impressió digital /5 exemplars i 1 PA.

Les imatges que conformen el llibre Solcs sorgeixen a partir de l’observació dels diferents pentinats que apareixen a les estampes del Traité de coiffure (Tractat de perruqueria”) de l’artista japonès Yoshu Chikanobu (1838-1912) que conté 44 xilografies policromes i es pot consultar al Musée Georges–Labit de Toulouse.


··· (3 punts)
Cristina Pastó, 2009

Aquest llibre inclou 15 imatges impreses amb impressora d’injecció de tinta EPSON STYLUS 2400 sobre paper Canson. Es tracta de fotografies, litografies, dibuixos o collages treballats digitalment.

Format: 21,5 x30 cm / 16 pàgines / paper canson d’impressió digital / Impressió digital: impressora injet EPSON STYLUS 2400. Edició de PA.

Es tracta d’un recull d’imatges que sorgeixen a partir dels recorreguts fets a diversos temples i jardins del Japó i de la Xina. En alguns casos són fotografies redibuixades d’espais i llocs concrets: un fragment del jardí sec del temple Taizo-in de Kioto, un altre del Jardí de la Cultura de Suzhou… ; en altres imatges hi descobrim elements estretament relacionats amb les civilitzacions xinesa i japonesa: una muntanya d’arròs, un crisantem, la lluna …. que se succeeixen per crear un mosaic d’experiències, un mural imaginari, mental, fet de fragments aparentment diversos, però vinculats per associació o contrast.


Les ones i els dies
Cristina Pastó, Sant Pol de Mar, 2005

Format: 11 x 15 cm / 34 planes / Canson d’impressió digital doble cara, 130 gr / impressió digital de fotografies fetes per l’autora. Edició de5 exemplars numerats i signats + 1 PA (2001)

El llibre Les ones i els dies  recull l’experiència de fotografiar el mar cada dia del mes de desembre de l’any 2000 i des del mateix lloc: el Cap de la Vallalta de Sant Pol de Mar. El títol estableix un joc amb un altre títol, el del llibre de poesia Les dones i els dies del poeta català Gabriel Ferrater i s’inicia amb un vers seu “Miraràs sense entrar-hi,/ molts mesos, la mar que es convulsa escumosa/ d’esforç, (…)”.

Conformen el cos principal del llibre les trenta-una fotografies del mar, una per pàgina, amb el dia corresponent del mes al seu costat.


Llanterna Màgica
Cristina Pastó, Sant Pol de Mar, 2005

Format: 16,5 x 14,5 cm, amb tapes folrades amb tela de vellut castany fosc i muntat com un desplegable tipus concertina / 10 imatges en desplegable / paper somerset Velvet de 225 gr  / impressió digital i llapis de color. Edició de de 5 exemplars numerats i 1 PA.

La forma i el muntatge del llibre estan inspirats amb els quaderns de viatges (tipus “moleskine”) que usaren molts artistes en èpoques anteriors (S. XVIII al XX) on hi recollien notes i hi feien esbossos. Recull una sèrie d’imatges que respresenten un diàleg poètic i visual que gira entorn de la llum i l’obscuritat, d’una banda, i la mirada i la percepció, d’una altra. Hi ha una evocació i recreació dels mecanismes i artefactes de visió anteriors al descobriment de la fotografia: les siluetes, la llanterna màgica, la cambra obscura o les capses òptiques… misteriosos i incerts, i a la posició i mirada de l’artista.


Història Natural